Drukte op het Heuvelplein tijdens het OranjeFestival
Drukte op het Heuvelplein tijdens het OranjeFestival Foto: Marcel van de Kerkhof (Beek en Donk)

OranjeFestival 2019 – Nòg leuker!

Algemeen Evenementen

Beek en Donk - De organisatie van het Beek en Donkse OranjeFestival, wat 26 en 27 april wordt gehouden op en rond het Heuvelplein, is volop bezig om van de 2019 editie een nog leuker feestje te maken. Heel veel ideeën worden uitgewerkt, of staan al als een huis. Zeker is dat jong en oud koningsnacht en -dag het dorp niet uit hoeven.

Aanmelden gratis commerciële- en vrijmarkt
Waar maak je het nog mee dat je he-le-maal gratis kunt deelnemen aan een vrijmarkt of dat je als ondernemer, ook al voor nop, een stand kunt inrichten op een succesvol evenement? Het OranjeFestival maakt het mogelijk. Vanaf nu kan iedere ondernemer zich inschrijven voor een gratis stand of marktkraam (die je ook te leen krijgt) tijdens het OranjeFestival op Koningsdag 27 april. Ondernemers die food verkopen, krijgen er zelfs een gratis stroomvoorziening bij. Er zijn geen addertjes onder het gras. Je hoeft echt niets te betalen.

Ook iedereen die zijn of haar zolder, garage of kasten wil opruimen kan dat doen zonder ervoor te betalen. Je krijgt een ruime grondplek op de vrijmarkt, waar je spulletjes verkocht kunnen worden. Dit geldt voor kinderen en volwassenen.

Aanmelden kan door een e-mail te sturen naar: oranjefestival@outlook.com. Vermeld hierin je naam, adresgegevens, telefoonnummer en (voor commerciële partijen) wat je wilt verkopen. Drankverkoop (fris, water, alcohol, koffie e.d.) is niet toegestaan.

Organisatie OranjeFestival
De organisatie van het OranjeFestival heeft een aantal veranderingen ondergaan. Het bestuur wordt nu gevormd door Teun Verachtert, Erik van Haperen en Ronnie Tijssen. In de organisatie zitten verder Bart van Kempen, Ruud van de Vossenberg, Ria Tijssen en café v.d. Burgt, café Thuis en café de Tapperij. Ans van de Kerkhof en Yvonne Faust hebben vanwege tijdgebrek hun bestuursfuncties helaas neergelegd. Zij hebben afgelopen 2 jaar het evenement mee opgezet en worden namens de organisatie dan ook van harte bedankt voor hun bijdrage en inzet.