Aarle-Rixtelnaar ontwerpt hét nieuwe shirt voor Coldplay

Algemeen

Aarle-Rixtel – Coldplay. Het is één van ’s werelds meest bekende bands. Ze schreven onlangs een ontwerpwedstrijd uit voor een nieuw T-shirt voor hun nieuwe tournee. Hier kwamen meer dan 4500 inzendingen op binnen van over heel de wereld. Uiteindelijk komt een Aarle-Rixtelnaar als winnaar uit de bus. Sprookje of echt waar? Nee, het is geen fabel. Geert Hagelaar is de trotse winnaar van deze ontwerpwedstrijd.

Meer dan 50.000 likes

Geert is er nog een beetje beduusd van. De Aarle-Rixtelnaar is ontwerper van beroep, volgde Coldplay op Instagram en las over de ontwerpwedstrijd. Hij stuurde zijn ontwerp in en plots zag hij bijna twee weken terug dat zijn ontwerp bij de laatste 12 zat. “Ineens stond mijn shirt op hun Instragram-pagina. Fantastisch!”, bejubelt Geert. “Er kwamen meer dan 50.000 ‘likes’ op mijn ontwerp, aangevuld met heel mooie complimenten over het shirt. Sinds maandagavond weet ik dat ik de winnaar ben. Ik heb het tot vandaag stil moeten houden.”

Ontwerp

Geert ontwierp een shirt met een pauw erop, waaronder in het Hindi de tekst ‘Coldplay’ staat. “Vanuit Coldplay waren er een aantal items klaargezet die je voor je ontwerp mocht gebruiken. Daar heb ik de Indische tekst van gebruikt. De pauw komt uit mijn eigen koker. De videoclip van het laatste nummer van Coldplay speelt zich af in India. Vandaar ook de Indische tekst. De nationale vogel van India is een pauw. 

Shirt

Het shirt is het nieuwe officiele shirt van Coldplay voor hun nieuwe album en tournee. Tijd voor een ontmoeting tussen de maker en de band? "Nee, helaas dat zit er niet in. Wel krijg ik twee gratis kaartjes voor een concert naar keuze en wordt er een gesigneerd shirt naar mij thuis gestuurd. Ook heb ik 1000 dollar hiermee gewonnen. Maar al met al, gaat het mij niet om deze prijzen, maar meer om de eer. Het is echt een beloning voor mij om dit zo te mogen winnen."

Lees donderdag het complete verhaal hierover in De MooiLaarbeekKrant.