Afbeelding

Zonnebloem Mariahout start het nieuwe jaar met de Nieuwjaarssoos

Algemeen

Mariahout - Traditiegetrouw begint de Zonnebloem Mariahout in januari met een nieuwjaarsbijeenkomst. Nadat de jassen zijn uitgetrokken en ieder een plekje heeft gevonden wordt er al druk gepraat. De gasten worden hartelijk ontvangen met een kop koffie of thee met een lekkere plak gevulde cake.

Dan neemt de voorzitter het woord en blikt terug op het afgelopen jaar, waarin mooie dingen zijn beleefd met als hoogtepunt het 40-jarig bestaan van de Zonnebloem. Dit jaar hebben ze helaas ook afscheid moeten nemen van enkele gasten. Hiervoor is even een stilte moment ingelast. Daarna wordt vast een tipje van de sluier opgelicht over het programma voor het komend jaar. De voorzitter spreekt ook zijn waardering uit voor alle vrijwilligers en sponsoren die dit allemaal mogelijk maken. Dit wordt met een luid applaus van de gasten beloond. De toespraak wordt afgesloten met de bekende, maar op waarheid beruste uitspraak: “Geniet van het leven, want het duurt maar even!” Genoeg gepraat; de kaarten en de gezelschapsspelletjes komen op tafel. En wie daar geen zin in heeft, kletst gezellig verder met elkaar. Ondertussen wordt iedereen voorzien van een drankje en een hapje en is de middag snel voorbij. Tevreden gaat iedereen weer naar huis.