B&W zijn druk bezig met het opruimen van de bladeren
B&W zijn druk bezig met het opruimen van de bladeren

B&W actief in processiepark tijdens NLdoet

Activiteiten & Evenementen

Mariahout - Zoals elk jaar is NLdoet in het processiepark opnieuw erg geslaagd. Dit keer waren zaterdagochtend naast de parkwerkers en bestuursleden van de stichting Groene hart van Mariahout ook enkele speciale vrijwilligers present.

Burgemeester van der Aa, de drie wethouders en ook gemeentesecretaris Van de Ven staken direct de handen uit de mouwen en gingen fanatiek met harken en kruiwagens aan de slag om het vele bladafval op te ruimen. Na het harde werken op deze frisse ochtend liet iedereen zich de vlaai van de gemeente heerlijk smaken. Daarna werden de paden nog netjes bijgewerkt en ander afval verwijderd. De stichting Groene hart van Mariahout, die gezorgd had voor een smakelijke lunch, kon in de loop van de middag dan ook met grote tevredenheid constateren, dat er flink was gewerkt, zodat het processiepark weer heel aantrekkelijk is om er in de komende maanden een ontspannen wandeling te maken of, op een bankje gezeten, de (klein)kinderen te zien spelen op een van de speeltoestellen.

Woensdag maakt groep 8 van de Bernadetteschool onder leiding van groendeskundige en rasverteller Bart van Sleeuwen een leerzame ontdekkingswandeling door het park en wordt gekeken of de boom, die in november werd geplant al gegroeid is. Meer weten of vriend van de stichting worden kan via info@groenehartmariahout.nl.